Pompoenfeest op de Educatieve tuin

Dit jaar was weer de beurt aan Pendrecht voor het vieren van het Pompoenfeest op de Educatieve tuin aan de Middelharnisstraat.
Alles en iedereen was weer ingezet, de mensen van Sport en Recreatie, de kinderen van de schooltuintjes en de tuinierders van de ouderentuinen. Ook de Jeu de Boulers waren weer van de partij.
Zelfs de zon liet zich uitbundig zien vandaag.

Overal liepen kinderen en hun ouders bloemen te plukken en met mooie pluimen te zwaaien. De ouderen waren aan het Jeu de Boulen en de vrijwilligers schonken pompoensoep en sneden de pompoencake aan. De oogst was dit jaar weer geweldig, enorme exemplaren lagen tentoon gesteld en konden gekocht worden om zelf thuis soep of iets anders te maken.
Er was een speurtocht langs verschillende bloemen en planten over spannende paden. Ook mochten er zaden verzameld worden om thuis te zaaien.

Kortom: een drukte van belang. Overal kraampjes met van alles te koop om thuis op een schaal of in een vaas te schikken. Vanaf de ingang een bont en kleurig overzicht.
Voor allen die zich ingezet hebben er iets leuks van te maken moet deze middag een waar genoegen zijn geweest.