Programma van Zondagmiddagmuziek op 4 november

Zondagmiddag

4 november,

vindt het uitgstelde zondagmiddagmuziek-concert plaats

aanvang 15:00 uur

STUDENTEN CODARTS, ROTTERDAMS CONSERVATORIUM

Altviool en orgel

Jonge musici laten van zich horen met werken van Buxtehude, Bach, Distler en Hindemith

Altviolist Stijn van der Schoor (1993) is een talentvolle jongeman die, behalve dat hij zeer goed speelt, als secretaris van de Dutch Viola Society meewerkt aan het bekendmaken van de altviool onder het grote publiek.

Hij speelt de “Trauermusik” van Hindemith, een voorproefje vindt u op zijn website www.stijnvanderschoor.nl

Beide organisten,

Gerard Verweij

en

Adriaan Hoek, hebben al diverse prijzen bij orgelconcoursen gewonnen en hebben masterclasses gevolgd bij internationaal bekende organisten. Zij studeren bij Aart Bergwerff, Ben van Oosten en Bas de Vroome.

Zie ook www.gerardverweij.org

De muziek van Bach en Distler zal schitterend klinken op het zeer gewaardeerde neobarok orgel uit 1971, bekend om zijn horizontale trompet en heldere klanken.

Vooraf wordt u verwelkomd met koffie of thee, na afloop kunt u onder het genot van een glaasje napraten met elkaar en met de musici.

Het programma duurt ruim een uur.

De toegang is vrij maar er wordt een vrijwillige bijdrage gevraagd na afloop.

Het adres van de kerk is Middelharnisstraat 153A, goed te bereiken via Metro Slinge, ruime parkeergelegendheid.

Volgend concert in de serie Zondagmiddagmuziek in de Open Hofkerk:

23 december,

aanvang 15:00 uur

Het NEVA-ensemble uit Sint Petersburg.

Slavisch-Russische klassieke- en kerkmuziek door
5 professionele zangers met pianobegeleiding.

Toegang gratis, vrije gift bij de uitgang.