Rita Niks de Lima als super vrijwilliger held van Pendrecht

Kijk je op de achterkant van de aanzichtkaart met het portret van Rita, is het net alsof ze alleen op maandag en donderdag in de Rollatorwerkplaats Pendrecht vrijwillig actief is. Op zo’n kaart kun je natuurlijk ook maar een paar zinnen kwijt. Maar voor de argeloze lezer zich afvraagt, is dat nou alles? Toch even het volgende:

Nee Rita Niks de Lima doet heel veel haar week is flink gevuld met pro deo arbeid. In Pendrecht kennen ze haar ook als de a capella zangeres en dat zingen doet ze altijd pro Deo. Ze doet het graag en er is altijd grote bewondering voor haar prachtige stem.

Rita is ook actief in het project Buren voor Buren van de Stromen Opmaat Groep en doet binnen dat project allerlei soorten vrijwilligerswerk.

Rita was actief in Het Verhaal een oecumenisch project dat tot voor een aantal jaren aan de Ossenisseweg zat en nu in de Sint Bavokerk onderdak heeft gevonden.

En dat is nog niet alles, want ze heeft ook heel veel geld ingezameld voor een school in Brazilië, die nu helemaal op orde is. En ze verzamelt nog steeds alle balpennen, die ze maar te pakken kan krijgen, om ze op te sturen naar haar geboorteland. Die komen daar op verschillende scholen uitstekend van pas.

De Zonnebloem doet ook nooit tevergeefs een beroep op deze dappere mevrouw.

In de maand december wordt er trouwens via een vacaturebank gewerkt aan het uitbreiden van het corps van vrijwilligers in de wijk en ook gekeken naar extra plaatsen waar vrijwillige inzet nodig is.

Meer weten: klik via de voorpagina van deze site door naar Pendrecht is Goed Bezig of bekijk de website van Wilskracht Werkt! via www.wilskrachtwerkt.nl

En wie weet verkoopt de Döner Kebab meneer aan Plein 1953 er wel extra broodjes dOoner mee.