Rob Biersteker razend enthousiast over orgel Open Hofkerk

Rob Biersteker is organist, pianist en de dirigent van het koor The New Creation uit Ede.
Zondag 20 maart 2011 luisterde het koor de Welkomstdienst in de Open Hofkerk op. Rob speelde piano, maar begeleidde ook het koor en de kerkgangers als organist vanachter het magnifieke orgel in de kerk.

Op de website van The New Creation staat te lezen:

‘Rob Biersteker volgde zijn instrumentale opleiding aan het conservatorium in Utrecht. Na het behalen van zijn diploma docent musicus legde hij zich toe op het koordirigentschap. Ook is Rob een veelgevraagd koorbegeleider zowel op orgel als vleugel/piano, hierbij worden zijn improvisaties door het publiek zeer gewaardeerd. Zo werkte hij als dirigent of als begeleider vele malen mee aan cd- opnames, terwijl hij ook regelmatig op tv te zien was. Als dirigent van het nieuwe koor The New Creation hoopt hij ook zijn bijdrage te leveren aan een nieuw geluid, waarbij van de leden een actieve rol wordt gevraagd. The New Creation is gebaseerd op een spontane wisselwerking tussen koorleden en dirigent/pianist.’

Biersteker is dus niet de eerste de beste. Zondag na de dienst bleef hij nog even achter het orgel zitten. Hij was zeer enthousiast over het instrument. En zei: ‘Ik zou graag iedere zondag op dit orgel willen spelen. Dit is een uniek instrument.’ Hij demonstreerde welke geluiden er uit te halen zijn en hoe geweldig het werkte.

Eigenlijk was aan het begin van de dienst al te horen dat organist en orgel prima matchte. Hij beroerde de toetsen en registers alsof het om het orgel van enorm grote kathedraal ging.