Roger Huys: na Hip komt ViP in Pendrecht

Op de foto Roger Huys tweede van links, samen met organisatoren van Honkbal in Pendrecht. Banda di Kas en Glue International waren zijn partners. En let op Hij heeft zijn Atheneshirt aan. Hij was er bij in Athene en volgde daar het Nederlandse honkbalteam. Hij ondersteunt ook sporters dichtbij huis. Of zoals de Antillianen zeggen Banda di Kas. Hij schrijft in een nieuwsbrief:

“We hebben inmiddels twee voetbalinstuiven bij DEHMusschen achter de rug. Even aftasten was het, waarbij we al snel enkele conclusies konden trekken:
Ondanks het ambitieuze verzoek van DEHMusschen ook de jonge telgjes bij de instuiven uit te nodigen, blijkt toch dat deze leeftijdsgroep nog te jong is om naar het sportcomplex te komen. De ouders laten deze te jeugdige kinderen nu eenmaal (nog) niet los. Geen enkel kind in de leeftijd van 6 t/m 8 jaar kwam opdraven. Van de ouderen daarentegen wel.
Op voorstel en in overleg met Michel Welles (TOS) en medewerking van DEHMusschen gaan we vanaf 9 november de opzet enigszins wijzigen:

We richten ons in principe op de leeftijdsgroep 11 t/m 14 jaar (de doelgroep in het uitvoeringsprogramma Pendrecht Zet Door). Daarmee zullen we niet te strikt omgaan. Wie erbij past, mag ook meedoen.

Van 13:30 – 14:30 uur is voor de kinderen, die verzamelen bij de Beatrixschool.
Van 15:30 – 16:30 uur is voor de kinderen, die verzamelen bij De Koppeling.
Ook kinderen uit Zuidwijk kunnen via TOS instromen.

Inmiddels zijn nieuwe posters aangemaakt, voorzien van de aangepaste informatie. Waaronder nu het telefoonnummer van TOS voor opgave en info. De TOS zal een deel begin volgende week op de scholen verspreiden. Ook zullen de posters door ons in de twee wijken verspreid worden.

Coördinator Goof van der Kemp is vanaf woensdag 9 november structureel aanwezig bij de voetbalinstuiven. Ik heb hem tijdelijk vervangen vanwege zijn vakantie. Goof is voortaan ter plekke het aanspreekpunt voor alle partijen.

Graag wil ik afsluiten met het volgende. Afgelopen woensdagmiddag kwam een vader met zijn zoontje de jeugdcommissie kamer van DEHMusschen binnen. Met in zijn hand de flyer. Of zijn zoontje eerst mocht meedoen om te kijken hoe hij het voetballen vindt. En weg was hij het veld op. Gevolgd door het verzoek van pa om info over het lid worden van de vereniging. Het werkt dus!

Met vriendelijke groet
Roger Huys”