RONDJE ROTTERDAM

Eén van de bezoekers was Ed Seibert van de bewonerscommissie van Valckensteyn. Hij is enthousiast over de introductie van het spel. Ze hebben zijn scepsis overwonnen.
Ed schrijft: “De bedoeling van dit spel is om meer te weten te komen en inzicht te krijgen op het gebied van samen wonen, je stem laten horen en wat er van burgers wordt verwacht in Rotterdam. In verschillende groepen werd het spel gespeeld. Ondergetekende speelde het spel met leden van een bewonerscommissie uit het Noorden. Wij vonden het een zeer leerzaam spel. Zelfs als geboren Rotterdammers konden wij er veel van leren. Er is ook een groot bordspel (6 vierkante meter) te bestellen. Dit zou leuk zijn voor b.v. scholen.
Het spel is zeer aan te raden voor o.a. scholen en bewonerscommissies. Misschien is dit via de BOP te regelen dat dit spel onder de aandacht wordt gebracht van dergelijke instanties.
Het spel “Rondje Rotterdam” is ontwikkeld door Stichting Lokaal Rotterdam, met bijdrage van de gemeente Rotterdam (jeugd, onderwijs en samenleving), en is gratis op te halen bij: LOKAAL, Heemraadsingel 56. Opsturen kan ook, maar dan betaal je 15 euro verzendkosten. Meer info op www.lokaalrotterdam.nl”