RUB opende PENDRECHT BEACH! week

Marcel de Jong, de directeur van TOS Charlois, zette alle activiteiten van de komende dagen nog eens op een rijtje. De jongens van de RUB, Rythm United Brasskids, hadden zojuist de opening verricht. Later op de middag gaven ze nog een paar showtjes.
De hemel boven Plein 1953 kleurde nog een beetje grijs en bewolkt, maar volgens één van de bezoekers, Miep Renirie, zijn de opklaringen in aantocht. Het strandweertje dat nodig is om echt alles tot zijn recht te laten komen, komt er aan volgens deze rasvrijwilligster. Zij kan het weten. Ze kan immers putten uit een ervaring van al meer dan 40 jaar vrijwilligerswerk. Deze middag geniet ze van een kop koffie op het terras van de Middelburgt, die haar werd aangeboden door een vriendin.
Inmiddels wordt er al druk gebruik gemaakt van de attracties op het plein. Is er al een team bezig op het zand van het beach volleybalterrein. Spelen er jongens fanatiek voetbal in de pannakooi en staat er een hele rij voor de rodeostier van Blasio. Daar wil natuurlijk iedereen wel een keer op. De grote sjoelbak, het voetbalveld, de zwembadjes vol water en Edwin Hazelbach van Dutch Carribean Domino wachten nog even op belangstelling. Maar ook die zal er vast komen.
Op het springkussen wordt al druk gesprongen, zo’n ding doet het natuurlijk altijd. En helemaal leuk zijn de kano’s en waterfietsen op de vijver. Dus zomerzon kom maar gauw richting Plein 1953.

En wil je zelf een keer meedoen met beachvolleybal of spektakel zien? Vanavond om 6 uur, morgenavond om 6 uur en donderdagavond om 6 uur zijn er voor verschillende groepen wedstrijden. Vanavond voor de jeugd, morgenavond voor volwassenen en donderdagavond voor de bedrijven en winkels van Pendrecht.
Kom maar kijken, of nog beter: doe mee!