Schouwen van gemeenschappelijke tuinen

Er zullen diverse Verenigingen van Eigenaren een brief of een telefoontje ontvangen van beheercoördinator Hüseyin Kalyoncu. Hij was één van de schouwers. Hij had een hele lijst van plekken in de wijk, die extra aandacht nodig hebben. Verder liepen Duco de Bruijn, gebiedsmanager Pendrecht Zet Door, Harry de Boer, wijkregisseur van de Nieuwe Unie, Arno van der Laan, ondersteuner van de BOP, Mario Bosch, dagburgemeester en kenner van de wijk en Rieks Westrik, opbouwwerker, mee.
Iedereen kreeg een opdracht mee. Het doel was om het opknappen van de wijk niet alleen in het gebied van de Nieuwe Unie aan te pakken, maar ook de gebieden, die daarbuiten liggen mee te nemen in de verbetering van de wijk. Soms zal een Vereniging van Eigenaren daar iets aan moeten doen. En soms moeten bewoners zelf de hark of snoeischaar ter hand nemen. Ook de Christus Triomfatorkerk kreeg een melding om iets aan de omgeving van de kerk te gaan doen.
Ruim een jaar geleden namen bewoners van de Stavenissestraat de pen ter hand en schreven een reactiemail en brieven naar de deelgemeente. Dominic Schrijer, toen portefeuillehouder voor dit onderwerp, wilde dat er vanuit de deelgemeente actie ondernomen zou worden. Zij opvolger Ed Goverde is uit hetzelfde hout gesneden. Maar zo eenvoudig blijkt het allemaal niet te zijn. Beheerders en Verenigingen van Eigenaren pakken kennelijk niet automatisch het onderhoud op.
Vitaal Pendrecht gaat het in de gaten houden of er ook inderdaad verbeteringen komen.