Sint en Piet aan de Oldegaarde

Perihan Atacan woont al flink wat jaren in de flat. Toch ontmoette ze afgelopen zaterdag medeflatbewoners, die ze nog nooit gezien had. Ze is een ondernemende tante en wist de Sint en de Pieten te strikken om met haar en haar moeder en dochter Yaren en een vriendinnetje op de foto te gaan voor het portiek. Natuurlijk deed het viertal bezoekers graag mee aan haar wens.
Yaren had overigens een mooi gedicht gemaakt voor de Sint en droeg dat in het portiek voor. Er waren ook tekeningen. Zelfs één van de éénjarige Mirag. Mirag was op diezelfde dag jarig en deed zittend op de schoot van vader Apo mee. Mirag bleek overigens niet de jongste bewoner, want opa en oma Fadime en Zeki Augül, bekend in de Herkingenbuurt, hebben kortgeleden een kleinkind gekregen en die lag op het moment dat de Sint kwam net te slapen.
De Sint beloofde volgend jaar terug te komen en te kijken wat er van de afspraken terechtgekomen was.