Sint ging langs alle winkeliers en sloot zijn bezoek af in het Pendrecht Theater

Op de hoek met Krabbendijkestraat stond een springkussen. De winkeliersvereniging had aan allerlei dingen gedacht om het bezoek van Sinterklaas aan Pendrecht onvergetelijk te maken.

Hij stapte alle winkels in en stak alle ondernemers in de wijk een hart onder de riem. Dat is nodig, want het ondernemen in Pendrecht valt niet voor iedereen mee.

Omgekeerd hadden de winkeliers ook iets voor de Sint. Bakker Van Berkel kwam met een lekkere warme appelflap naar de Goedheiligman en vergaf het Sinterklaas raag, dat hij hem met jongeman aansprak. De Bisschop van Myra is immers al heel, heel, erg oud.

In het Pendrecht Theater werd een leuke show in elkaar gedraaid met Cees Bavius aan de knoppen van de geluidsapparatuur en heel veel pepernoten. Er bleek onder de kinderen zelfs een Italiaans jongetje met een gipsverband om zijn hand. Nederlands lukte niet. Maar Sinterklaas staat voor niks, dus begroette hem in onvervalst Italiaans.

Bij elkaar heel wat Pieten, toch?

En laat op de avond van de 5e december liep er op de Oldegaarde nog een Zwarte Piet rond. Hij had nog even snel voor zijn vertrek naar Spanje cadeaus gebracht bij een familie, die bijna overgeslagen was. Maar de Opzoomer Piet vergeet niemand en dat ie met Amsterdams accent praat? Ach dat doet er op de verjaardag van zijn Baas niet toe, toch?