Sinterklaas in staking

Sinterklaas is ontevreden over de zangkunsten van de leerlingen van Over De Slinge en is van plan om in staking te gaan. Hij komt niet naar de kinderen in Pendrecht.
Kinderen kennen de liedjes voor Sinterklaas niet meer, dacht Sinterklaas. Hij maakte zich een beetje ongerust. Zouden ze nog wel voor hem zingen? Hij dacht van niet. En zei tegen zijn Pieten: “We gaan dit jaar niet naar Pendrecht. Die school aan de Krabbendijkestraat doet niks meer voor mij. We staken dit jaar!”

Dat sloeg in als een bom op de school. Via een videoboodschap liet hij de school weten niet te zullen komen.

De kinderen schrokken zich een hoedje. En lieten het er niet bij zitten. Spandoeken werden gemaakt. Alle liedjes werden met de leerkrachten ingestudeerd. En er werd geschaafd aan de zangkunst. Ze gingen ook de straat op en lieten heel Plein 1953 horen en zien, dat ze wel degelijk konden zingen. En dat Sinterklaas nergens bang voor hoefde te zijn.

Kijk maar wat er donderdag 30 november gebeurde.