Sinterklaas komt naar Charlois

Op 17 november komen Sinterklaas en zijn Zwarte Pieten naar Charlois. De stoomboot komt net als andere jaren aan op het Charloise Hoofd. Daar wordt de Sint rond 10.30 uur ontvangen door Ed Goverde, voorzitter van deelgemeente Charlois, en natuurlijk door de kinderen uit Charlois.

Vanaf het Charloise Hoofd gaat de Sint, omringd door zijn Pieten, naar Lokaal Cultuur Centrum Larenkamp, waar hij rond 12.00 uur aankomt. In de Larenkamp geven de Pieten een wervelende show weg. De kinderen krijgen dan ook de tijd om hun cadeauwensen in het oor van Sinterklaas te fluisteren. Vervolgens vertrekt de Goedheiligman naar winkelcentrum Zuidplein om ook de hier aanwezige kinderen te vragen of ze zoet zijn geweest.

10.00 uur: Start voorprogramma Charloise Hoofd

10.30 uur: Aankomst Sinterklaas en Pieten

11.15 uur: Vertrek vanaf Charloise Hoofd naar Larenkamp

12.00 uur: Aankomst Lokaal Cultureel Centrum Larenkamp, Slinge 303

12.30 uur: Pietenshow

13.30 uur: Vertrek richting Zuidplein

14.30 uur: Sinterklaas op het grote plein van Winkelcentrum Zuidplein

16.30 uur: vertrek van Sinterklaas

Vrijkaartjes voor Pietenshow

Kaarten voor de Sint & Pietenshow in de Larenkamp zijn gratis af te halen vanaf woensdag 14 november in de Stadswinkel Charlois en de Larenkamp gedurende de openingstijden. Op = op.

Charlois 550

Charlois viert in 2012 haar 550-jarig bestaan als zelfstandig dorp en is sinds 1895 onderdeel van de stad Rotterdam. Samen met bewoners en buren laat Charlois dit jaar tijdens diverse activiteiten zien wat voor moois de deelgemeente te bieden heeft.