Sonshine helpt gedupeerde Bianca en kinderen

Toen donderdagavond 2 juli de bovenverdieping van de woning van Bianca Blokland uitbrandde en de sirenes klonken had Patricia Kamp direct de schrik van haar leven. Zij heeft een eerdere brand op een vorige woonplek nog alsof het gisteren was in haar hoofd.
De familie Kamp deed meer. Zij ontfermden zich over de getroffen moeder en haar 5 kinderen.

Patricia schrijft o.a. in de weblog van de site www.sonshine.nl

“Schreef ik laatst nog dat de schrik er altijd goed in zit bij me als er allemaal sirenes te horen zijn, afgelopen donderdag was het weer zover. En toen ik op internet opzocht waar iets aan de hand was schrok ik me het apenzuur: brand bij een moeder en 5 kinderen waar we zeer nauw bij betrokken zijn.
Patricia is er direct heen gegaan en is tot diep in de nacht bezig geweest met van alles.
De hele bovenverdieping van het huis is uitgebrand, daar is niets te redden. Door rook en waterschade is er beneden ook bijna niets te redden. Alleen de fietsen die in het hok stonden zijn gered. Maar bovenal: alle 5 de kinderen en moeder en oma zijn gered!!!!
Sinds die nacht hebben wij er dus 6 logees bij en ontzettend ontzettend ontzettend veel werk!!!
We werken nauw samen met school en GGD en andere instanties en mensen om alles te regelen.”

Intussen is er vervangende woonruimte en als alles goed gaat, gaat het gezin daar vandaag, dinsdag 7 juli, heen.

Patricia schrijft verder:
“Ook is het grootste deel van de inboedel die gekregen is al naar het nieuwe tijdelijke huis verhuisd. Prioriteit is nu om het oude huis leeg te halen zodat daar aan de slag gegaan kan worden door de aannemer.”

Als er iemand onder de lezers van Vitaal Pendrecht is die kwaliteiten heeft op dat gebied! Neem dan alsjeblieft contact op met de familie Kamp.

Er zijn de afgelopen dagen veel dingen aangeschaft voor het gezin. Bijvoorbeeld schoenen voor de kinderen. Kleding kwam er genoeg, van alle kanten, maar schoenen niet en om daarop te blijven wachten is ook een beetje sneu voor de kinderen dus hebben ze die aangeschaft. Matrasbeschermers zijn ook van harte welkom om die om de matrassen te doen die ze gekregen hebben!

Als er iemand is die de familie met wat financiën wil helpen, zodat ze de laatste dingen kunnen aanschaffen en zo dit gezin kunnen helpen: GRAAG!
rek nr 1234 40 890 tnv stichting sonshine ovv BRAND

“Hartstikke bedankt! En misschien is het een idee om kaartjes te sturen naar het gezin?? Als steun??
Mail ons dan even op info@sonshine.nl dan sturen we je direct het nieuwe adres van de mensen even door!”, besluit Patricia in een email aan Vitaal Pendrecht.

Patricia en Paul hebben inmiddels al heel wat professionals aan de telefoon gehad, die hen zeggen: “Nou dan moet u even zorgen voor een aanhangwagentje of dat doet u even dit of dat!” Zij hebben de laatste dagen veel ‘college’ gegeven over Pendrecht. Echte professoren van de wijk. Een familie om trots op te zijn.