The Credo Singers rommelmarkt in Pendrecht

The Credo Singers zijn in 1963 opgericht en hebben landelijk bekendheid. Het koor telt 150 leden en is op veel plaatsen in het land te beluisteren in kerkdiensten, zang- en orgelavonden.
Ook voor concerten of andere evenementen zijn ze een graag gehoorde en geziene gast. De leden van het koor zijn afkomstig uit Rotterdam en omstreken. Dankzij de vele verzoeken is hun koorzang regelmatig te horen in radioprogramma’s van de NCRV en de EO. Na de eerste televisie-opname is het koor vaker in diverse programma’s verschenen. Vele buitenlandse concertreizen werden gemaakt, waaronder tweemaal naar Israël.
Gezien hun naam moeten ze iets te maken hebben met de Credo Kerk in Zuidwijk.
Ze oefenen iedere donderdagavond in De Larenkamp. En daar kun je iedere keer zien dat het een enthousiast koor is.
Op hun repertoire staan goed in het gehoor liggende liederen als Amazing Grace, Panis Angelicus en het Ave Maria.

Zaterdag 13 juni spatte dat enthousiasme er ook vanaf. Ze konden met hun rommelmarkt niet terecht in De Larenkamp en weken uit naar de Open Hofkerk. Ze hadden folders in de buurt verspreid en hadden over de belangstelling niet te klagen. Buiten stond een deel van hun waar uitgestald. Een fraaie Anker naaimachine had geen nieuw onderdak gekregen. Een groot deel van de boeken binnen in de kerk trouwens ook niet. Maar desalniettemin hadden ze goede zaken gedaan.
En ze hebben zo hun jolige kijk op een rommelmarkt. Want de t-shirts toonden hun gevoel voor humor. Bij de kleding stond een ….. klerenwijf en achter het buffet …. baktoos en bij de boeken …….. de boekenworm.

Jan Voogt de voorzitter was vergroeid met de microfoon. Het rad van avontuur was weliswaar buitenwerking, maar hij ging rustig door met praten via de versterker. Vitaal Pendrecht kon dan ook goed horen wat de opbrengst van de rommelmarkt was: € 2525,87.

Snel geld tellen kunnen ze. Hebben ze vast als diaken in de kerk geleerd.

Een leuk koor die Credo Singers.

Kijk maar eens op http://www.thecredosingers.nl