Tim Hinck speelt eigen composities

Hij komt uit Chattanooga, Tenessee en speelt naast orgel klavier en strijkinstrumenten. Hij speelde onder andere piano in jazz bands. In de Open Hofkerk speelde hij ook een eigen compositie.
Jan van Dijk complimenteerde hem met: “Het is toch bijzonder dat je wat jezelf bedenkt kunt opschrijven en ook nog kan spelen!” Hij zag Tim met één hand op twee klavieren spelen.
Tim gebruikte veel donkere tonen en haalde in Drunk with Turpentine alles uit het orgel wat er uit te halen valt.
Hij begon ook met een stuk van Bach. Zij eigen compositie was gebaseerd op schilderijen van Robert Motherwell. Die schilderijen moeten vast de moeite waard zijn.

Jan van Dijk, de organisator van de concerten, zag al voor zich dat bij toekomstige concerten de beelden ook in de kerk zichtbaar gemaakt zouden worden. Van Dijk maakte daarbij gebaren, die je al een indruk gaven van wat hij bedoelde.