Toeteren op een pleintje

Het gaat om de rubriek Rotterdam van Toen. En de foto moet ook van een tijd terug zijn. Om welk plein het gaat? Ja dat moet je nu juist raden. En, eh van welke kant zou de fotograaf de foto gemaakt hebben?

De tekst luidt:

“[RAADPLAAT] Pleinen. Rotterdam bárst ervan. Groot, klein, met tegels of klinkertjes, een perkje hier en daar. Boompjes erop – maak het maar gezellig!

Nou, op de raadplaat van deze week komt de sfeer je haast tegemoet. Wat een drukte! Drommen mensen staan te turen naar Een Optreden, zo te zien een muzikaal gezelschap mét dans. Een plein als podium, dat zouden we veel vaker willen zien in ons aller Rotjeknor.

Dus: waar is dit, wanneer viel dit schouwspel te ontwaren en wát zien we eigenlijk? Was dit een festival, of zo maar een cultureel evenementje? Wie was er bij, was het een dag om nooit te vergeten? Verder willen we alles weten over dit plein. Was het goed toeven hier, wie kwam er vaak, of komt er nog steeds?
Is het erg veranderd, gebeurt er veel, of wat zou er allemaal mogelijk zijn.
Schrijf! Anekdotes, herinneringen, bespiegelingen – volgende week méér!”

Dagburgemeester Mario gaat zeker reageren, dat kun je lezen in zijn weblog op de site www.mario-bosch.nl
Wie nog meer? En stuur je je reactie dan ook even aan Vitaal Pendrecht? Dat kan per reactiemail, maar ook per brief aan
Vitaal Pendrecht,
Plein 1953 nummer 63 B,