Tweehonderd kinderen openen officieel de kindvriendelijke routes in de wijk

Alle kinderen hadden een wit petje op met het logo van de Kindercampus. Onder andere dagelijks bestuurder Ed Goverde en de directeur van Batavus hielden een korte toespraak. Jasper van Het Stormt trad op als presentator. Joke, de held van deze maand en klaarover, was helaas ziek en kon er dus niet bij zijn. Om haar te bedanken voor haar inzet, riepen de kinderen in koor ‘Joke bedankt’.

Batavus heeft gratis fietsen geschonken zodat de kinderen verkeersles kunnen volgen. Stacy Commijs was de gelukkige winnares van een eigen fiets. Haar bedenkesel: blokkiespad, werd tot de naam van de kindvriendelijke route uitgeroepen.
De appel valt niet ver van de boom. Haar moeder, Annemarie, was en is misschien nog steeds wel de ‘Moeder van Pendrecht’.
Dat bewijst Annemarie door prompt op het artikel te reageren:
“Ik reageer even op het artikel van de opening van de kindvriendelijke route. Stacy heeft gewonnen met het verzinnen van de naam ,,blokkiespad,, en zij heeft een nintendo ds lite gewonnen. (In het artikel staat dat ze een fiets gewonnen heeft maar dat is niet zo.)”

Om de kindvriendelijke routes officieel te openen, schoten de kinderen confetti de lucht in. Daarna trad een rapper op die de kinderen aardig in beweging kreeg.

Daarna liepen de kinderen weer terug naar school. Op de Slinge stonden de klaarovers klaar en twee jongens verkleed in een zebrapak informeerden de automobilisten met een folder.