Uitbreiding Medisch Sociaal Centrum Zuid

De foto hiernaast is van de overdracht van het pand aan de Sliedrechtstraat 4 van het Leger des Heils aan de Boumanstichting.

De deelgemeente Charlois schrijft:

Op 22 december 2008 is het Medisch Sociaal Centrum Zuid aan de Sliedrechtstraat 4 geopend.
Bouman GGZ biedt hier zorg, medicatie en activering aan inwoners van Rotterdam”Zuid met sociale, psychische en verslavingsproblemen. Het pand, dat vroeger door het Leger des Heils werd gebruikt, is al verbouwd en zal nog verder worden aangepast. Zo zal er de komende maanden een nieuwe uitbouw worden gerealiseerd.
Het plan hiervoor heeft ter visie gelegen van 30 juli 2009 tot en met 9 september 2009. Het besluit tot vrijstelling van het bestemmingsplan en de vergunning voor uitvoering van dit bouwplan is gepubliceerd in de Havenloods van 4 november 2009 (deelgemeentepagina).

Nieuwbouw
Het bestaande pand aan de Sliedrechtstraat krijgt een uitbreiding van ruim 400 m2 aan de west” en de zuidzijde. Evenals het huidige gebouw, wordt de aanbouw uitgevoerd in één bouwlaag.

Werkzaamheden
Op maandag 9 november aanstaande start de aannemer, Huizer Bouw uit Barendrecht, met de voorbereidende werkzaamheden. Dan worden bouwmaterialen aangevoerd en wordt het terrein bouwklaar gemaakt. Opslag van materialen en plaatsing van bouwketen gebeurt aan de zuidzijde van de bouwplaats, op een afgesloten locatie. Eén week later, in de week van 16 november, wordt de fundering van het gebouw gelegd. De
heiwerkzaamheden duren maximaal een week, waarna met de verdere opbouw wordt begonnen. De gehele bouw duurt naar verwachting tot medio mei 2010.

Overlast
Mogelijk zult u enige (geluids)overlast van de werkzaamheden ondervinden. De aannemer doet er alles aan om het ongemak voor de omgeving tot een minimum te beperken.
Zo wordt er aan de zuidkant van het pand door middel van rijplaten een speciale weg voor het bouwverkeer aangelegd, zodat het bouwverkeer niet langs de woningen hoeft te rijden. Ook het parkeren vindt zoveel mogelijk op de eigen parkeervoorziening van het pand plaats. Door de gebruikte bouwmaterialen (systeembouw, bestaande uit een metalen frame met metselwerk) leveren de bouwwerkzaamheden ook weinig tot geen overlast op.

Oplevering
Als de bouwwerkzaamheden voorspoedig verlopen, wordt de aanbouw in mei 2010 opgeleverd. Dan worden ook de portocabins, waarin nu de tijdelijke spreekkamers en
kantoorruimtes zijn gevestigd, weggehaald.
Bouman GGZ gaat de oplevering van de aanbouw feestelijk vieren met de buurt en met de gebruikers van het Medisch Sociaal Centrum. Hierover zult u te zijner tijd nader worden
geïnformeerd.

Meer informatie
Voor vragen over de nieuwbouw of over de werkzaamheden van het Medisch Sociaal Centrum zelf kunt u terecht bij Bouman GGZ, mevrouw. I Oosterveer 010 – 2931222.

Met vriendelijke groet, mede namens Bouman GGZ
Het dagelijks bestuur van de deelgemeente Charlois,

de secretaris,
mr. drs. J.W.E. van de Poel