Uitnodiging bijzonder concert in de Open Hofkerk

CONCERT IN DE OPEN HOF KERK

Zondagmiddag 25 september om 15.00 uur wordt in de Open Hofkerk een bijzonder concert gegeven door de organist van de kerk, Jan van Dijk, met medewerking van de althoboïste Victoria Laws.
De musici hebben een mooi programma samengesteld. Het omvat bekende orgelwerken en originele muziek voor althobo en orgel. Voor de pauze klinkt vooral oude muziek, na de pauze romantische en moderne werken. U kunt o.a. luisteren naar mooie sfeerstukken van de Amerikaanse componist Daniel Pinkham voor althobo en orgel en naar orgelwerken en koraalbewerkingen van Bruhns, Bach (Toccata in d moll) en Franck (Final).
Victoria Laws (vervangt de ziek geworden Ron Tijhuis), ontving haar opleiding in Engeland, Duitsland en Nederland. Zij wordt veel gevraagd als hoboïste in diverse ensembles en orkesten en heeft gemusiceerd onder leiding van beroemde dirigenten.
Jan van Dijk is afgestudeerd aan het Rotterdams Conservatorium en aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Hij kreeg zijn eerste aanstelling als organist op 13-jarige leeftijd in Oude-Tonge en was daarna organist te Middelharnis en Zierikzee.
De kerk is open om 14.30 uur, de toegang is vrij. Bij de uitgang is er een collecte ter bestrijding van de kosten. Er is pauze met koffie en thee, het concert duurt tot ca. 16.45 uur. Een goede besteding van de zondagmiddag! De concerten worden gegeven onder verantwoordelijkheid van de Protestantse Wijkgemeente Pendrecht/Heijplaat. Zij worden mede mogelijk gemaakt door de deelgemeente Charlois en de Nieuwe Unie.

Het volgende concert in deze serie wordt gegeven door Black Gospel Choir “Excelsis” op 27 november om 15.00 uur. Dit is in samenwerking met de RotterdamPas. Als u de RotterdamPas meebrengt kunt u kaartjes kopen na het concert op 25 september. Met pas voor € 2,00, zonder pas € 4,00.