Vereniging Jeu de Boulesclub Rotterdam ’82 25 jaar later

Discjockey was Adriaan van den Hoek. Er klonk een nummer met een Duitse ondertoon, maar bij nader luisteren bleek de tekst toch Frans. Meteen zocht Adriaan in de laptop en ja hoor: een echt Frans geluid van Gilbert Becaud over Nathalie. En dat klinkt weer en beetje Russisch, want het gaat over het Rode Plein. En de muziek gaat regelmatig in de Russische versnelling. La Douce France, ook Frankrijk is van alle markten thuis.
En op alle markten ook. Wijn, kaas en een spel dat vel ouderen heel erg aanspreekt; Jeu de Boules. Of voor de kenner: pétanque.
“Als je 0 punten hebt, krijg je een diplom de Fanny”, aldus Bart Klip. En dan mag de “k….” van Fanny kussen.

En hoe zat het met het Franse weer? “Vanmorgen een beetje regen en nu breekt zo af en toe de zon door”, vertelt Bart. En De Tour de France? Oh die zijn we al lang vergeten. Vandaag wordt er in Stutgart om de wereldkampioenschap gefietst. In een land dat niets van wielrennen begrijpt.
Renato en Noor krijgen een prijs.

Discjockey Aad roept uit dat ze een zonnig weekend krijgen. Zonnig weekend? Wie zou dat niet willen krijgen. De Franse humor heeft ook voet aan de grond gekregen op het Jeu de Boulesterrein. Want als ze het pakketje open gemaakt hebben blijkt er een zonnebril op het blad weekend in te zitten.

Precies, Franse Slag.