Victoria Fernando vertelde van de kinderraad

Haar mede perschef Shendra Ursula kon niet komen, dus deed ze het alleen. Ze staat Alina Cuartas op het podium te woord.
Op de scholen pagina van deze site zijn de besluiten en nog veel meer over de kinderdeelraad terug te vinden. Die worden hier niet in zijn geheel herhaald.

Op de vraag aan Victoria of de kinderraad nog meer gaat doen. Zei de perschef: “We gaan misschien naar de Tweede Kamer om onze besluiten daar aan te bieden!” Als het aan Victoria ligt gaan de kinderen zeer binnenkort. Kamervoorzitter Frans Weisglas heeft al laten weten, dat er veel van dergelijke verzoeken komen en dat hij geen tijd heeft. Dat betekent echter niet dat het daarmee stopt.
Vitaal Pendrecht blijft doorwroeten en komt misschien via contacten met kamerleden op de plaats van ebstemming. Vorig jaar gingen alle 8e groepers naar Brussel en maakten het Europese Parlement mee. En dat kon volgens de officiële regels ook niet, want je moet 14 zijn om in het Parlement toegelaten te worden. Maar voor de kinderen van Vitaal Pendrecht is er altijd wel een gaatje te vinden.