Vrouwenstudio heet Anganieta

In de eerste nieuwsbrief staat het volgende:

Overdag zijn vrouwen van alle culturen welkom om een praatje te maken, een kop koffie te drinken, mee te ontbijten en natuurlijk mee te doen aan de activiteiten, In die tijd houden we rekening met het feit dat sommige vrouwen het niet leuk vinden dat er ook mannen komen. Ook hen willen wij veiligheid bieden, dus overdag zijn mannen alleen na afspraak welkom.
Belangrijk is dat de vrouwenstudio een plek wordt, waar alle vrouwen uit Pendrecht zich welkom voelen. Komt u uit Suriname, Marokko, Turkije, Antillen, Somalië of Nederland, het maakt niet uit. Ook u bent welkom.
Baby Jamanika is gastvrouw en verantwoordelijk voor het dagelijks beheer. Zij wordt bijgestaan door (vrouwelijke) vrijwilligers.
We zijn heel blij dat 17 vrijwilligers zich hebben gemeld om allerlei werk te gaan doen voor vrouwen. Eén van de doelstellingen van de studio is namelijk om juist de kwaliteiten van de bezoekende vrouwen in te zetten voor allerlei activiteiten. Onze ervaring is dat dat heel goed werkt.
De studio valt onder de verantwoordelijkheid van Stichting Cleo-Patria. Deze stichting beheert meerdere vrouwenstudio’s in Rotterdam. Alle vrouwenstudio’s en dus ook vrouwenstudio Anganieta zal in de toekomst beheerd worden door de bezoekers zelf.
De vrouwen bepalen wat er gaat gebeuren in de centra. Welke activiteiten er worden georganiseerd, welke openingstijden enz.
Zelfbeheer betekent echter niet dat iedereen zich met alles kan bemoeien. Alles wordt met elkaar besproken en wie verantwoordelijk is voor wat.
De gastvrouw draagt de verantwoordelijkheid voor de dagelijkse gang van zaken, zij ontvangt de bezoekers, zorgt voor de koffie en de thee. Dat betekent niet dat zij dan maar alles alleen moet doen. Bezoekers kunnen haar helpen met afwassen en opruimen.
Ook heeft de gastvrouw de verantwoordelijkheid voor de voorraden. Tevens zal zij samen met de vrijwilligers zorgdragen voor de organisatie van de activiteiten. Na de voorjaarsvakantie zullen de eerste activiteiten beginnen.

U bent van harte welkom om eens een kop koffie te drinken.

Programma Vrouwenstudio Anganieta

Maandag
9:00 tot 12:00 uur Multicultureel Koken waarbij iedereen welkom is
13:00 tot 15:00 uur Arabische les voor ieder die dat wil