Wat is er ‘Beloofd?’ met ‘Beloofd is Beloofd!’

Het bouwbord lijkt ingepakt te zijn. Alsof het om een cadeautje gaat. Als je op de Oldegaarde rijdt richting Zuidwijk en je bent dichtbij de kruising met de Zuiderparkweg zie je het bord van de Tuin op het Zuiden. Lodewijk Hoekstra is afgeplakt en op het doek staat ‘Beloofd is Beloofd!’.

Wat zou er dan toch allemaal beloofd zijn?

De website van de Tuin op het Zuiden biedt uitkomst. Daar valt te lezen dat er een gezinnetje blij gemaakt is met een nieuwe woning en een leuke tuin in een rustige wijk:

“We hebben een flinke stap vooruit gezet”

Ze vielen voor de tuin, maar een paar maanden na de verhuizing wacht het buitenverblijf van Alcides da Graca en Sheila Klas nog op voltooiing. “We zijn eerst binnen begonnen”, zegt Sheila. Die liefde voor de tuin is niet verwonderlijk. Sheila: “We woonden aan de Wolphaertsbocht.

Dat is met twee kleine kinderen natuurlijk niet ideaal. Daarom zochten we een huis mét tuin. Toen we de aankondiging van De Tuin op het Zuiden zagen, hebben we meteen ingeschreven.” Vóór de definitieve handtekening onder het koopcontract hebben Sheila en Alcides goed hun ‘huiswerk’ gedaan. “We zijn op een aantal verschillende momenten door de wijk gaan wandelen, overdag en ’s avonds.
Toen viel het ons al op dat het een rustige, vriendelijke wijk is.” Die indruk blijkt te kloppen, nu het gezin de verhuisdozen heeft uitgepakt. “We wonen hier naar onze zin.
De Tuin op het Zuiden is een heel leuke buurt. We hebben goed contact met de buren. Ja, je kunt wel zeggen dat we in vergelijking met de Wolphaartsbocht een flinke stap vooruit hebben gezet.

Dus indirect heeft het toch met Lodewijk Hoekstra te maken. Zouden Sheila en Alcides hun tuintje ingericht hebben volgens het advies van de media tuinier?