Welkomstcomité bij Open Hofkerk krijgt vervolg

Dit keer was het weer dusdanig, dat je in je overhemd buiten kon zitten. Tijdens het concert viel er een flinke bui regen. Het weer zal wellicht op de komende concerten anders zijn. De muziek blijft als iedere keer even mooi.

19 november zullen David van Dijk, viool, en Jan van Dijk, orgel, composities van Geminiani, Bach, Handel en Rheinberger spelen,

21 januari 2007 treden 3 orgelstudenten en een solist van het Rotterdams Conservatorium op.

25 maart 2007 (onder voorbehoud overigens) is er opnieuw een uitvoering van de Marcus Passie van Addie van Dijk. De componist, die 10 jaar geleden plotseling overleden is in april 1997. Deze passie is gecomponeerd voor solisten, koor en orkest en wordt geheel in het Nederlands gezongen. De dirigent is Jan van Dijk.

De concerten worden georganiseerd door de Protestantse Wijkgemeente Pendrecht/Heijplaat. Zij worden mede mogelijk gemaakt door de deelgemeente Charlois en de Nieuwe Unie.