Werkbezoek van Deelraadsleden aan Pendrecht

Het gezelschap is hier in de Herkingenstraat en kijkt naar de nieuwe woningen. De discussie tussen de verschillende politieke partijen werd ter plekke al gevoerd. Duidelijk werd meteen wie van de VVD en wie bijvoorbeeld van Groen Links of PvdA was. Een aantal bewoners waren er ook bij het werkbezoek. De tocht ging door heel de buurt. De uitnodiging beloofde dat het eind rond 17:30 uur zou liggen. Dat werd wel een uur later.
Maar in die tijd was er dan ook buiten de Ossenissebuurt geen enkele buurt overgeslagen en hadden de raadsleden een goed beeld van de stand van zaken in de wijk. Stilgestaan werd bij de vorderingen in de Herkingenbuurt, het aanleggen van een nieuwe speelplek in de buurt van de voormalige speeltuin en de Thuiszorg aan de Herkingenstraat, sloop- en nieuwbouw in de Zierikzeebuurt, de ontwikkelingen rond Plein 1953, de herstructurering in de Tiengemetenbuurt, het sportveldje aan het eind van de Ooltgensplaatweg en Abbenbroekweg en de ontwikkelingen rond Het Baken en Parkeervoorziening bij het Metrostation. Deze voorziening wordt 21 september opgeleverd.

de beheercoördinator vertelde tijdens het werkbezoek niet alleen de positieve zaken, maar gaf ook ruiterlijk toe dat het volgen van de aanleg van de straten bij de bouw en oplevering in de Herkingenbuurt volstrekt niet gehaald was.

Na afloop kon in ieder geval vastgesteld worden dat de raadsleden goed geïnformeerd zijn en de bijeenkomsten van de raad in de wijk op 29 september aan kunnen. De bijeenkomsten zullen plaatsvinden in De Passage.