Wil Wander herinnert het zich nog als de dag van gisteren

Wil Wander las het artikel van Mario op de website van Vitaal Pendrecht en reageerde meteen. Hij vertelt verder dat het 1971 of 1972 geweest moet zijn. Hij volgde de lagere school net als Mario aan de Krabbendijkestraat. Maar dan aan de school aan de andere kant van de weg. Die heette toen nog Frans Naereboutschool. Inmiddels heet die school al meer dan 10 jaar Over de Slinge. Deze foto, waarop die Frans Naereboutschool nog te zien is hing, op de reünie van de Beatrixschool. De foto is weer van 10 jaar voor het ongeluk uit 1962.

Wil Wander schrijft verder:

“Ik herinner me het nog als de dag van gisteren. We waren in onze pauze lekker buiten aan het spelen. We liepen een beetje te dollen met de meiden uit onze klas. Voor de school stond een laag hegje en er stonden altijd auto`s geparkeerd. Er was vaak geklaagd door ouders en de school omdat men het een onveilige situatie vond. René werd door één van de meisjes achterna gezeten en rende door de lage struiken, die voor de school stonden, tussen de auto`s door de straat op. Er kwam een kleine vrachtwagen voorbij rijden waar René onder kwam. Deze moest zo hard remmen dat de rook van René`s kleding afkwam. René was op slag dood. Kan je nagaan hoe hard er gereden werd. Toen we door de schoolleiding naar huis waren gestuurd, vertelde ik het aan mijn moeder. Zij werd boos en gaf me een knal, want zulke dingen mocht je niet zeggen. Ze kon het niet geloven….. René was mij s`ochtends nog op wezen halen en liet vol trots zijn nieuwe kleding zien aan mijn moeder. René ligt begraven op de Zuiderbegraafplaats. Alwaar ik regelmatig nog langs ben geweest.
Na het ongeluk werd de heg vervangen door een hek en er werd een parkeerverbod ingesteld. Het hek werd voor het ongeluk nooit geplaatst, omdat het te duur was.”

Wil Wander verhuisde uit Pendrecht rond 1977. Hij ging toen naar de LTS. Hij woont nu in Rozenburg. Hij zegt, dat hij heel benieuwd is naar de familie van René. Wie kan Wil Wander daar informatie over geven?