Winterfeest voor de kinderen van de Ellemeethof

Clement Hoek, bewoner van de Zierikzeestraat en zelf een actief Opzoomeraar was erbij en schreef het volgende berichtje.
Zaterdag 8 december was het zover.

Alle ingrediënten voor een gezellig winterfeest waren aanwezig.
Vrijdag ervoor: sneeuwstorm, zondag erna: regen, maar de zaterdag was een dag volop zon! Het feest was ons gegund!

Frances Britt van de Oldegaardeflat had alles voorbereid voor een leuk en gezellig kinderfeest aan de Ellemeethof. De kinderen konden knutselen, ballonnen vouwen en touwtje trekken voor een knuffel.Ook werd de verjaardag gevierd van 3 jarigen. Met z’n allen werd de grote taart van Charlois 550 jaar opgegeten.
Ook werd warme chocolademelk met slagroom uitgedeeld. Dit zorgde voor een warm gevoel.
De oliebollen, gratis beschikbaar gesteld, door de kraam in Pendrecht, lieten we ons prima smaken.
Met elkaar zorgden we ervoor dat het vuur in de vuurkorf lekker bleef branden. Dit maakte het lekker behaaglijk.
De schemering trad in, zodat het tijd werd voor de wensballon. Na het aansteken van de kaars ging de grote hartvormige wensballon de lucht in. Deze stond symbool voor onze persoonlijke goede wensen en dat we met elkaar de buurt een warm hart toedragen.
Tot slot werd om 17.00 uur de grote partytent, beschikbaar gesteld door PIT010, opgeruimd.
Wat restte was het nagloeiende vuurtje in de vuurkorf …

Hartelijke groeten, Clement