Woonstad Rotterdam slaat eerste paal voor ‘De Hagen’

Het was natuurlijk veel mensen al opgevallen door het afzetten van de Abbenbroekweg op een bepaalde plek. Maandag 14 december wordt daar in de buurt de eerste paal geslagen voor het project ‘De Hagen’. De paal zal er om 12:00 uur in de grond gaan.
De eerste paal ‘De Hagen’ wordt maandag 14 september 2009

om 12:00 uur geslagen.

Nog geen maand na de eerste paal van ‘De Vijvers’ wordt maandag 14 december om 12:00 uur de eerste paal geslagen voor de 53 koopwoningen en de 11 huurwoningen in de Tuin op het Zuiden aan de Ellewoutsdijdkstraat.

Dennis Lausberg, de regiodirecteur Charlois van Woonstad Rotterdam, is er heel trots op dat dit gebeurt. Hij kondigde dit heugelijke feit al aan bij de receptie van de oplevering van de raamvertellingen kortgeleden in de Open Hof Kerk. Woonstad Rotterdam wil haast maken met het bouwen van nieuwe woningen en opnieuw tempo brengen in bouwen aan de Tuin op het Zuiden. Dat tempo was er even een tijdje uit, eerst door de hoge prijzen die de aannemers berekenden en later door de credietcrisis.
Nu kantelt de zaak voor Pendrecht. Het verkopen van de 53 eengezinswoningen in het project verliep boven verwachting goed. Het gros is verkocht en daarmee kan de start van de bouw plaatsvinden.

Er zijn dus kopers van woningen, die vetrouwen hebben in Pendrecht en in de Tuin op het Zuiden.

De Hagen tellen 64 eengezinswoningen. De kopers kunnen kiezen uit zes verschillende woningtypen, met zadeldak of lessenaardak. Huurders kunnen kiezen uit 3 typen met een lessenaardak. Alle woningen hebben een grote tuin en een eigen parkeerplaats. Dankzij de autoluwe opzet is de buurt kindvriendelijk.

Hiernaast staat de uitnodging, die gericht is geweest aan een kleine groep genodigden. het slaan van de eerste paal zelf om 12:00 uur is natuurlijk een feest voor de hele wijk.

Pendrecht heeft tempo in het bouwen van nieuwe woningen nodig!