Zaterdag 6 augustus Groots Wielerfestijn in Pendrecht

De ronde van Pendrecht krijgt de titel: “De Nieuwe Unie Ronde van Pendrecht” mee, omdat die woningcorporatie de hoofdsponsor is.
Het programma begint al om 12:00 uur met Beachvolleybal op de Slinge. Er kan tot 17:30 uur gebruik gemaakt worden van het beachvolleybalterrein.
Top Beach Volleyball tijdens De Drie van Rotterdam

Op zaterdag 6 augustus a.s. wordt midden op de Slinge het professionele beach volleybalveld van de CityBeachTour 2005 opgebouwd. Vier Beach!-toppers verzorgen demonstraties, dagen je uit om tegen ze te spelen en geven clinics.
En dat is nog niet alles, want de DJ zorgt de hele dag voor een gezellig sfeertje, de Sporty Angels treden regelmatig op, en om de hoek is een gezellige wielerkoers, De Ronde van Pendrecht (onderdeel van de Wielerdriedaagse van Rotterdam)!
Wil je meedoen?
Trek je sport outfit aan en kom op 6 augustus naar de Slinge. Het maakt niet uit of je alleen komt, of met een heel team. Inschrijven is niet nodig en deelname is gratis.
“Het zand alleen gebruiken om in een luie stoel of op een handdoek het lijf te laten ‘bakken’ is passé”, zeggen de organisatoren. Miljoenen mensen hebben de afgelopen jaren op één of andere manier kennis gemaakt met het actief bezig zijn op zand. De sfeer en uitstraling van de City Beach Tour zorgen voor het zomerse vakantiegevoel: kijken naar wervelende dansshows van de Sporty Angels, misschien een cocktail drinken, kijken naar of meedoen met de aanwezige topsporters en prijzen winnen bij één van de vele beach games.

Het Programma en de Tijden zijn:

De City Beach Tour op de Slinge begint omstreeks 12.00 uur en zal tot ongeveer 17.30 uur duren. Het programma is, onder voorbehoud van kleine wijzigingen, als volgt:
12.00 uur Clinic Beach Volleyball jeugd/volwassenen
13.00 uur Top Beach Volleyball Wedstrijd
13.45 uur Beach Games voor jeugd
14.00 uur Dance Demo Sporty Angels
14.15 uur Top Beach Volleyball Wedstrijd
15.00 uur Beach Games met publiek en/of opgegeven kandidaten
15.15 uur Dance Demo Sporty Angels
15.30 uur Uitdaging door Top Beach Volleyballers tegen lokaal publiek
15.45 uur Top Beach Volleyball Wedstrijd
16.30 uur Beach Games met publiek en/of opgegeven kandidaten
16.45 uur Dance Demo Sporty Angels
17.00 uur Uitdaging door Top Beach Volleyballers tegen lokaal publiek
17.30 uur Afscheid van De Slinge

Het Wielrenprogramma ziet er als volgt uit:

13:15 uur Dikke Banden Races voor de jeugd

14:00 – 14:30 uur Klassementswedstrijd
14:30 – 15:00 uur Afvalkoers voor Elite- en Belofterenners
15:00 uur Dikke Banden Race voor Prominenten
15:15 – 16:00 uur Bedrijfskoers
16:00-18:00 uur Criterium over 70 km

Parcours over Slinge/Groene Kruisweg/Oldegaarde/Kerkwervesingel is 1500 meter lang.
Start/finish is op de Slinge ter hoogte van de Krabbendijkestraat

Er doen diverse topteams mee. Bijvoorbeeld het Davitamon Lotto Team.

Inschrijven kan via de site van de Stichting Wielersport Promotie Rotterdam: www.wprotterdam.nl
Maar ook kort voor de aanvang van de race kun je je nog inschrijven: zorg wel dat je op tijd bent.