ZEGT HET VOORT: reünie Beatrixschool op 19 november 2005

Aan de Krabbendijkestraat, tegenover de Triomfatorkerk, staat de Beatrixschool. Heel wat Pendrechtse kinderen hebben in de loop der jaren deze school bezocht waar in de beginjaren C.W.M. van Veelen het “Hoofd der School” was. Aan het eind van de zestiger jaren is hij opgevolgd door J. Tijseling en thans is J. Verschoor directeur.

Dagburgemeester Mario Bosch is één van de velen die leerling van de Beatrixschool zijn geweest: van 1966 tot 1971 zat hij er in de schoolbanken. Aardig detail: in de vijfde klas is hij nog onderwezen door J. Verschoor die nu directeur is. Mario was dan ook zeer verrast toen hij enkele dagen geleden telefonisch door de heer Verschoor werd benaderd met de vraag of hij mee wilde denken over de organisatie van de reünie. Natuurlijk heeft hij daar “ja” op geantwoord en over enkele dagen zullen de directeur en de oud-leerling na vele jaren weer tegenover elkaar zitten en hierover van gedachten wisselen.

Zodra er meer informatie over de reünie bekend is wordt dat gepubliceerd, onder andere op deze website. Maar de datum ligt al vast: zaterdag 19 november 2005. En oud-leerlingen kunnen vast op zoek naar foto’s, rapporten, poëziealbums en andere herinneringen!