Zondagmiddag muziek in de Open Hofkerk

Op zondagmiddag 19 februari wordt in de Open Hofkerk te Rotterdam-Pendrecht een concert gegeven door 3 internationale studenten van Codarts, het Rotterdams Conservatorium. De 3 studenten bespelen het prachtige orgel in deze kerk in een concert dat begint om 15.00 uur en duurt tot ca. 16.30 uur. Tijdens de pauze met koffie of thee kunt u de musici ontmoeten.
De eerste organist is Iris Eysermans. Zij werd geboren in 1982 in Antwerpen en studeerde in Turnhout. Later in Antwerpen aan het conservatorium bij de beroemde organist Joris Verdin. Zij is organist in Lier en studeert momenteel bij Bas de Vroome. Haar programma omvat een Concerto van Joh. Seb. Bach en een Canzona van Gabrieli.

Als tweede organist zal optreden Tim Hinck uit Amerika. Hij is bekend als organist en componist. Behalve de grote toccata in F van Joh. Seb. Bach speelt Tim een eigen compositie. Het is een suite die o.a. een synagoge in Massachusetts muzikaal verklankt.
Hij studeert nu voor zijn “Masters” diploma bij Aart Bergwerff.

De derde en laatste organist is Gottfried Drywa uit Duitsland (Berlijn). Hij is reeds een bekend organist die vele concerten heeft gegeven. Hij studeert nu bij Ben van Oosten en heeft een mooi programma samengesteld met werken van Bach, Weckmann, Mendelssohn en een hedendaags werk, een passacaglia over het Zonnelied.

De toegang voor het concert is gratis. Wel wordt een gift gevraagd bij de uitgang. De zondagmiddagmuziek wordt georganiseerd namens de Protestantse Wijkgemeente Pendrecht-Heyplaat en wordt ondersteund door de deelgemeente Charlois en door de Nieuwe Unie.