14010 vervangt 0800-1545

Op de website van de gemeente Rotterdam staat het volgende bericht:

Vanaf 14 oktober 2009 heeft de gemeente een nieuw en gemakkelijk te onthouden telefoonnummer: 14 010.

De Rotterdamse burger belt voortaan 14 010 voor vragen, klachten en meldingen gericht aan de gemeente. Met 14 010 sluit Rotterdam aan bij de reeks 14 000-nummers voor overheidsinformatie. Met een nummer uit deze reeks krijgen gemeenten één telefonische ingang. Het 14+netnummer begint met de cijfers 14 en wordt gevolgd door het netnummer van de gemeente, bijvoorbeeld Den Haag met 14 070 en Amsterdam met 14 020.

Het nieuwe nummer is niet meer gratis. Het lokale tarief wordt gehanteerd en de wachttijden worden kort gehouden. Wie belt naar 14 010 komt vanzelf terecht bij het klantcontactcentrum van de gemeente Rotterdam, waar tachtig procent van de telefoontjes meteen wordt afgehandeld. Het klantcontactcentrum is ondergebracht bij Ro!Entree, een werkmaatschappij van de Roteb.

Op de symbolische datum 14 oktober werd het nieuwe telefoonnummer officieel gelanceerd door staatssecretaris Ank Bijleveld en wethouder Jantine Kriens.

Opmerking van Vitaal Pendrecht:

Het melden van klachten via internet verandert niet. Kopieer onderstaande link in uw browser en het Meldingenformulier Buitenruimte staat direct op het scherm:
http://appl.gw.rotterdam.nl/msb.meldingenformulier/Klachtenformulier.aspx
Bij een melding via internet kunt u op een kaart exact de plaats van de melding aangeven, het is ook mogelijk om een foto bij te voegen.