Banda di Kas in IJspaleis

“Belangstelling blijkt er genoeg voor de sport in de wijk, maar de kinderen mogen niet buiten Pendrecht van hun ouders. De vereniging hecht enorm veel waarde aan het sociale aspect. Ze gaan dus niet alleen voor de sport, maar vinden in het bijzonder de (naschoolse) opvang van de kinderen belangrijk. Voor iedereen, multicultureel.” zegt Roger Huys van de sportafdeling in Pendrecht.
Hij vindt dat er: “Reden is om in het voorjaar 2006 een verzoek met steun van allerlei partijen neer te leggen bij de wethouder sport van Rotterdam. Om zo spoedig mogelijk een eigen onderkomen te krijgen in Pendrecht.” Roger begeleidt Banda di kas daarbij en de vereniging heeft ook de steun van TOS van het jongerenwerk in Pendrecht en van de Pendrecht Universiteit.
Laatst op zaterdag 24 december waren ze met een ploeg bij het IJspaleis. Je kon er met Mila en anderen van Banda di kas kijken met welke snelheid je een softbal kan gooien. Mila gooit heel hard. Zij wil graag meer jeugd bij Banda di kas.