Bewonerscommissie Schouwen en Duiveland

Van links naar rechts Cisca Janson, Rina Hey, Annie van Dieijen, Jopie van Keulen, Henny Veselic en haar man Stjepan Veselic.
Trots poseren ze voor een muurschildering van Victor Cobos in de gemeenschappelijke ruimte in de flat Schouwen. De ruimte is nog niet helemaal klaar, maar er zijn al heel wat uren van de commissieleden en vrijwilligers in gaan zitten. De commissie heeft haar licht opgestoken bij bevriende commissies van bijvoorbeeld de Ostreaflat en Vegelingstein. Ze hebben van een aantal instellingen materiaal gekregen en sommige zaken komen bij ex-werkgevers van de commissieleden vandaan. Ze hebben ook middelen via de Nieuwe Unie gekregen.
Er zijn al op verschillende dagdelen in de week activiteiten. Van crea tot sjoelen en er komt vast nog meer. De commissie hoopt over niet al te lange tijd een officiële opening van de ruimte en oplevering van de prachtige flats te beleven.