Boekje over Bewoners Universiteit Europa ziet daglicht

Op de foto Ellie Houweling en Willem Giezeman.
Janny Lispet uit Den Haag kon er niet bij zijn. Zij onderging een hartoperatie kort voor de conferentie. Het boekje werd aan Ellie en aan Janny opgedragen. 10 jaar geleden begonnen zij in de Schilderswijk met het project Nachtpreventie. En zorgden met dat project voor aanmerkelijke verbeteringen in de wijk. Zij vertelden hun verhaal in Dortmund, Kopenhagen, Genua en Antwerpen en legden daarmee de basis van de Bewoners Universitiet Europa.

Er ging dan ook een boekje met allerlei groeten en wensen en natuurlijk in allerlei talen met Ellie mee naar Den Haag voor Janny Lispet. En voor beide beoonsters stopt het natuurlijk niet bij het uitgeven van zo’n boekje. Zij gaan door in hun wijk en gaan door met hun verhaal naar andere steden in Europa.
Op de Spidoboot was Zeki Baran. Hij is bewoner van Pendrecht, maar komt vaak in Istanbul en heeft zijn contacten al aangewend om ook de bewoners uit deze Metropool bij de R4R Universiteit te betrekken. Kijk zo gaat dat.