Buurtpost Wielewaal feestelijk geopend.

Bijna iedereen uit de Wielewaal was er. Er waren ook andere genodigden, onder andere Vitaal Pendrecht, maar ook wethouder Hamit Karakus.

De Buurtpost Wielewaal werd feestelijk geopend. Die buurtpost zit aan de Rollostraat 75. In die buurtpost komen de Bewonersorganisatie Wielewaal, de Huurdersvereniging Wielewaal en de Wijkwinkel Wielewaal en ASVZ.

Afgelopen maanden is er flink verbouwd en geklust om de Buurtpost in Wielewaal weer een frisse, nieuwe look te geven. En dat is gelukt, want de nieuwe huurders de BOW/HVW en de ASVZ zijn tevreden met het eindresultaat. Inmiddels zijn zij verhuisd naar hun nieuwe onderkomen, maar pas na de opening kan er intensief gebruik van worden gemaakt.

Overigens ASVZ is een organisatie voor zorg- en dienstverlening aan mensen met een verstandelijke beperking. Zij maken ook gebruik van en bieden hun diensten aan via de Buurtpost Wielewaal.

De Buurtpost is voor de bewoners van de wijk. Alle activiteiten die er georganiseerd worden zijn voor en door de bewoners. Bewoners kunnen de grote zaal in de Buurtpost huren om bijvoorbeeld een cursus, vergadering of bijeenkomst te organiseren.

Maandag 15 oktober werd er ook een intentieverklaring over de sportvelden van de Wielewaal ondertekend.

Allemaal belangrijke stappen in de vernieuwing van de wijk naast Pendrecht.

Er werd gesproken door de wethouder, Richard Feenstra van Woonstad, Peter Mertens van ASVZ en Ronald Seitzinger, de voorzitter van de Bewonersorgansiatie.

Er was een enorme taart van de ‘beste bakker van Charlois’ aldus de voorzitter van de deelgemeente, Ed Goverde. Die trouwens ook de gelegenheid te baat nam om Leo Kik en Bruin van Gelder, bewoners van het eerste uur in het zonnetje te zetten en een Karel de Stoutespeld op hun revers te prikken.

Leo Smits vroeg daarna de microfoon en wilde als geboren en getogen Wielewaler ook nog iets tegen het gehuldigde duo zeggen. Hij memoreerde Joop Varewijck, die voorzitter van de bewonersorganisatie was en vorig jaar overleed.

Hij zag in gedachten Joop naast het tweetal staan. Zij knikten instemmend en Smits kreeg een hartelijk applaus van de aanwezigen.

En die taart. Die ging schoon op.