College van de Pendrecht Universiteit voor politiek Charlois

Er komen weer verkiezingen aan en de verschillende politieke partijen willen graag met allerlei vertegenwoordigers van wijkorganisaties praten. Daarvoor vindt er in Pendrecht een college van de Pendrecht Universiteit plaats onder leiding van Gerard Smulders in de foyer van de Middelburgt.
Er kwam bij de redactie een uitnodiging binnen voor een
college van de Pendrecht Universiteit onderwerp: “Pendrecht voor politiek Charlois”
Op 3 maart worden er gemeenteraads en deelgemeenteraadsverkiezingen gehouden. De politieke partijen willen voor die verkiezingen allemaal graag praten met mogelijke stemmers. Bij de BOP kwam de vraag binnen van Alaatin Erdal de lijsttrekker van het CDA Charlois om een bezoek te mogen afleggen in de wijk en van de BOP te weten te komen welke zaken er in de wijk spelen. Dat gaan we zo niet doen was daar de reactie. .
maar ook de anderen in contact te brengen met de bewoners van Pendrecht, hebben we besloten een college te organiseren in het kader van de Pendrecht Universiteit.
Een bewonersorganisatie kan zich niet conformeren aan één partij dus gaan we het op de Pendrecht manier doen en er een college aan wijden.
Àlle lijsttrekkers, maar ook andere betrokkenen van de deelraad van de deelgemeente Charlois zijn voor dit bijzondere college uitgenodigd en zijn onze studenten. De professoren van de wijk maken het college zó dat u er wijzer van zult worden. Er is echter ook belangstelling getoond vanuit de gemeenteraad en we willen ook hen de kans bieden erbij te zijn door op de publieke tribune plaats te nemen.

Het college wordt onder leiding van Gerard Smulders gehouden in de foyer van de Middelburgt

Plein 1953 nummer 191

Donderdag 21 januari 2010
19:00 tot 21:00 uur.

PROGRAMMA:

• Korte inleiding,(wat is het doel?)
• Inventarisatie thema’s
• Bespreken van de thema’s
• Reactie van de studenten
• Afspraken en eindconclusies, (oplossingsgericht, wat hebben de studenten te bieden?)