CONCERT DOOR BLACK GOSPEL CHOIR “EXCELSIS” IN DE OPEN HOF KERK

Zondagmiddag 27 november om 15.00 uur wordt in de Open Hofkerk een bijzonder concert gegeven door het Black Gospel Choir “Excelsis” o.l.v. Amare Bilate.
Swingende black gospels en bekende spirituals zijn samengevoegd tot een gevarieerd programma. Het koor zingt met een geweldige uitstraling, swingend en ritmisch. Het werd opgericht in 1988 en heeft vele belangrijke optredens achter de rug. Zo werkte het in 1998 mee aan een bevrijdingsfestival in Rotterdam en Amsterdam, maakte een tournee door Suriname in 2001, trad op bij de nationale dodenherdenking in Amsterdam in 2002, en werkte in de jaren daarna aan vele concerten mee. Momenteel is het koor bezig aan de voorbereidingen voor de tweede CD en zal het optreden bij kerstconcerten in Den Haag en Apeldoorn.

Sinds 1995 staat “Excelsis” onder leiding van dirigent Amare Bilate. Hij studeerde in Rusland aan het Tsjaikovsky Conservatorium waar hij cum laude afstudeerde als koor- en orkestdirigent.

Solisten deze middag zijn Helianthe Redan, André Griffith en Rudi Foort.
Het repertoire bestaat uit Nederlandse, Duitse, Spaanse, Afrikaanse en Surinaamse liederen en swingende gospels. De gospelsongs vinden hun oorsprong in het zuiden van de Verenigde Staten. Het zijn godsdienstige liederen op het evangelie gebaseerd: “the old time religion songs”, die de Amerikaanse negerslaven tijdens hun slavernij zongen.

U vindt de Open Hofkerk op de hoek van Middelharnisstraat 153 en Sliedrechtstraat 55, nabij metro Slinge.
De kerk is open om 14.30 uur. Er is pauze met koffie en thee, het concert duurt tot ca. 16.45 uur. Een goede besteding van de zondagmiddag!
De toegangsprijs is 4 euro. Op vertoon van de RotterdamPas krijgt u 2 euro korting.
Kaartjes kunt u kopen bij het wijkcentrum De Middelburgt, Plein 1953 nr. 191. U kunt reserveren via telefoonnummer 0180-558937 op werkdagen tussen 17.00 en 19.00 uur. Indien er nog plaatsen beschikbaar zijn kunt u voorafgaand aan het concert kaartjes kopen.
De concerten worden gegeven onder verantwoordelijkheid van de Protestantse Wijkgemeente Pendrecht/Heijplaat. Zij worden mede mogelijk gemaakt door de deelgemeente Charlois en de Nieuwe Unie.