Concert van studenten van Codarts

Onder de titel “Zondagmiddagmuziek” zullen op 21 januari 2007 om 15:00 uur in de Open Hofkerk te Rotterdam-Pendrecht, Middelharnisstraat 153, vier studenten van Codarts aan het Rotterdams Conservatorium voor u optreden.
Bijgaande foto vonden we op de site van Vanessa Vromans.

Internationale studenten van Codarts, het Rotterdams Conservatorium geven op 21 januari 2007 om 15.00 uur een concert in de Open Hofkerk
Toegang: € 5,–; pashouders € 2,–; kinderen gratis

Uit Nederland: Wout Bosschaart, orgel
Uit België: Laure Dermaut, orgel
Uit Japan: Young-In Yu, orgel
Uit Australië: Vanessa Vromans, viool

De jonge musici voeren werken van uit o.a. Sweelinck, J.S. Bach, Geminiani, Hugo Distler en er wordt geïmproviseerd op het orgel
De Open Hofkerk Pendrecht heeft een prachtige acoustiek en een zeer mooi orgel. Dit instrument staat voorin de kerk zodat het publiek de organisten aan het werk ziet.
Laat u verwennen met een zondagmiddag vol mooie muziek!

Wout Bosschaart (1983) studeert orgel en kerkmuziek aan het Rotterdams Conservatorium o.a bij Bas de Vroome, Arie Hoek en Hans van Gelder. Hij studeert hoofdvak theorie aan het Koninklijk Conservatoruim te Den Haag bij o.a Paul Scheepers. Hij is als kerkmusicus verbonden aan de Verrijzeniskerk te Rotterdam. In 2003 won hij het nationaal improvisatieconcours te Leeuwarden.

Laure Dermaut studeert bij Ben van Oosten, (2e jaars) Heeft Diploma viool conservatorium Gent. Verder masterclasses bij Daniel Roth en Michel Bouvard.

Yong-In Yu studeerde orgel en kerkmuziek aan de Theologische Universiteit in Seoul. Zij was organist aan de Songlim Methodist Church in In-chŏen in Korea.

In 2000 kwam zij naar Nederland om aan het Rotterdams Conservatorium te studeren. Zij studeerde daar bij Bas de Vroome en behaalde haar eerste fase in 2002. In 2004 behaalde zij haar tweede fase.
Momenteel studeert zij – met een focus op de barokmuziek – bij Aart Bergwerff.
Dankzij een studiebeurs van het Prins Bernhard Cultuurfonds studeert Yong-In Yu tevens bij Stéphane Béchy in Caen (Frankrijk). Bij hem studeert zij voornamelijk de 17e en 18e eeuwse Franse barokmuziek.

In 2002 was zij prijswinnaar bij het Leids Orgelconcours in de categorie 20e-eeuwse muziek. In ditzelfde jaar won zij de tweede prijs op het “Govert van Wijn-concours” in Maassluis.

Vanessa Vromans werd in Curaçao geboren. Haar vader is Nederlander en haar moeder Australische. De familie verhuisde kort daarna naar Nederland en vervolgens naar Australië. Daar nam Vanessa’s moeder haar naar een muziekwinkel mee. “Ik weet nog dat ik omhoog keek en al die prachtige violen daar zag hangen,” zegt ze. “Ik wist toen meteen dat ik viool wou leren spelen.” Vanessa studeerde tijdens haar schooltijd en vertrok daarna weer naar Nederland.
In Rotterdam studeerde Vanessa Tango bij de afdeling Wereldmuziek. Daar had zij de gelegenheid om vele stijlen zich eigen te maken: Tango, Flamenco en Salsa; hoe dan ook keerde zij na enkele jaren toch weer terug naar de klassieke muziek, waar ze haar Bachelors en Masters verkreeg. Vanessa studeerde bij Joshua Epstein en Benzion Shamir. Verder volgde zij masterclasses bij de leden van het Daniël kwartet en het Brodsky kwartet. “Ik denk ook aan mijn dierbare lerares Kaoru Kakudo” zegt Vanessa, “die aan kanker is overleden tijdens mijn laatste jaar aan het Conservatorium.”
Momenteel woont Vanessa in Rotterdam, waar zij tevens docente is aan het Hellendaal Instituut

Programma:
Werken van J.S. Bach, Sweelinck, Geminiani, Pachelbel, Khachaturian, Distler

Ontvangst:
De zaal is open om 14.30 uur, er is koffie en thee. U kunt elkaar en de musici in de pauze ontmoeten.