CU/SGP en de Stad voor elkaar

Programma ChristenUnie-SGP 2006-2010: Stad voor elkaar
Samenvatting:
Op het punt van veiligheid en integratie zijn wij helder. We respecteren elkaar in Rotterdam in onze verscheidenheid. Voor alle burgers in Rotterdam willen wij een veilige stad waarin je elkaar positief tegemoet treedt. Bij overtreding van regels willen wij dat de overheid ingrijpt en preventief stuurt.
Ons sociale beleid is vooral gericht op stadsgenoten die het zonder hulp niet redden en op het zorgdragen voor een sociaal vangnet wanneer het mensen niet lukt een eigen leven zelf op te bouwen.
De deelgemeente moet de komende periode het ingezette veiligheidsbeleid voortzetten. Het handhavingsbeleid moet hoge prioriteit houden.
Voor de CU/ SGP zijn de kernwaarden voor de gemeentelijke organisatie transparant, slagvaardig en klantgericht met minimale afstand tot de burger. Het aanpakken van verpauperde wijken met gezinswoningen juichen wij toe. Aandacht voor milieu is permanent noodzakelijk. Het gaat om schone lucht, energiebesparing, minder afval, meer rust, goede riolering, adequate vergunningverlening en handhaving.
Economische groei is belangrijk, maar de wenselijkheid ervan moet worden afgewogen tegen de achtergrond van de gevolgen ervan voor milieu, werkgelegenheid en de zondagsrust.