Dagburgemeester vereerd met Karel de Stoutespeld en In de Kijkerd in nieuw jasje

Hij werd midden in zijn jaaroverzicht wreed onderbroken. Wethouder Dominic Schrijer had nog maar net zijn hoofd om de hoek van de deur gestoken. Weggepiept uit een spannende gemeenteraadsvergadering. Hij had zich ervan vergewist dat Aboutaleb instemde met zijn korte spijbelarij. Portefeuillehouder Ed Goverde van de deelgemeente Charlois was er ook. Die had het kostbare kleinood op zak en een grote bos bloemen bij zich.

Dagburgemeester Mario Bosch kreeg tot zijn grote verrassing een Karel de Stoutespeld opgespeld. Beide bestuurders loofden het werk van Mario. Schrijer herinnerde zich de koude december dag in 2003 toen Ivo Opstelten Bosch de ketting omhing met daarop de titel Dagburgemeester van Pendrecht. Zelf had Dominic Schrijer een kerstmannenkostuum aan en ging als een wilde te keer met een grote bel. Bijna hadden ze hem van het podium gekieperd.

Nu in een Middelburgt met tegen de 100 Pendrecht-enthousiastelingen was het Schrijer een eer dat hij Mario Bosch de Karel de Stoutespeld op mocht spelden.
Mario Bosch nam ook de in een nieuw jasje gestoken In de Kijkerd in ontvangst uit handen van portefeuillehouder Ed Goverde.
In het nieuws van de Pendrecht Universiteit kunt u de tekst van toespraak van de gelauwerde dagburgemeester lezen.