Drumfanfare Excelsior en Dockyard actief op Burendag en bij Kasteel Charlois 550

Yvette Kevenaar, die de publiciteit van Drumfanfare Excelsior verzorgt, laat weten dat het korps uit Pendrecht dat samenwerkt met de Muziekvereniging Dockyard van Heijplaat zowel tijdens Burendag 2012 en op Kasteel Charlois 550 van zich zullen laten HOREN.
‘Hier hebben wij meegelopen in een Carnavalsoptocht. We hadden te maken met winterse buien, maar gelukkig was het een niet al te lange optocht.

Tijdens de ergste sneeuwbui stonden we droog in een tent. Hier mochten we nog vrijwillig een nummertje spelen. Onze band laat dat zich natuurlijk niet twee keer vertellen en voor we het wisten speelden de muzikanten zo een paar nummers weg.

Na het optreden in de tent weer terug naar de bus en op naar huis. Zo’n dagje België gaat dan ook weer snel voorbij. Het was, ondanks de weersomstandigheden, een zeer geslaagd optreden.’,

Dat is te lezen op de site van de Drumfanfare.

Het is aan de gezichten te zien, dat het geen stralend weer is, op de hiernaast staande foto genomen in februari 2012 in Bastogne in de Belgische Ardennen.

De Drumfanfare is geen korps voor watjes dus en zit overigens verder ook niet stil.

Op Burendag 2012 en om precies te zijn op vrijdag 21 september van 18:00 tot 22:30 uur staat de Schalmei, hun thuishaven, open voor iedereen die gek is op muziek en wil zien welke instrumenten je bij Excelsior kun spelen. Er is uiteraard ook koffie.

Op vrijdag 28 september zijn de korpsen te vinden bij het Kasteel Charlois 550 in het Zuiderpark op het evenemententerrein ook van 18:00 tot 22:30 uur en daar hebben ze dan ook poffertjes bij de muziek.

Beide activiteiten staan overigens ook in het kader van de Muziek Express Charlois 550 en die express kiest op beide vrijdagen voor de stations Schalmei en Kasteel 550.