Een nieuwe maand, een nieuw gezicht; Natasha Blokland

Tussen ‘Natasha maakt nieuwkomers wegwijs’ en ‘Pendrecht is Goed Bezig’ hangt haar gezicht op 5 bij 7 meter boven ‘Welkom in Pendrecht’ langs de Ooltgensplaathof.

De poster van Martin Makoma werd er vakkundig afgehaald en vervangen door een nieuwe held.

De komende maand worden er in Pendrecht mensen gezocht, die samen met Natasha het project Bewoners Begroeten Bewoners compleet gaan maken.

Op de site van Pendrecht is Goed Bezig lezen we er de volgende tekst over.

“Stel je voor, je komt in Pendrecht wonen. Je bent wat onwennig in je nieuwe omgeving, je wilt de wijk en de andere mensen die er wonen leren kennen. Daar moeten we dan toch wat aan doen?”

Dat was de gedachte van Natasha. Zij werd de drijvende kracht achter het ’tassenproject’. In één zin: Natasha zorgt er met een grote groep vrijwilligers voor dat iedere nieuwe inwoner van Pendrecht wordt welkom geheten door een mede-Pendrechter. En als cadeautje krijgt de nieuwe bewoner dan een tas met van alles er in dat in de wijk te vinden is. De winkeliers zijn daar niet zuinig in.

Zo leer je als nieuwkomer niet alleen een medebewoner kennen, maar weet je meteen waar je je boodschappen het best kan doen. En heb je de geweldige ‘Pendrecht-is-goed-bezig-tas’.