Elles zingt in Opera Aroldo van Verdi

Elles is vijfde van rechts en het koor zong niet alleen, maar zorgden met maskers ook voor een speciale sfeer in de Opera. Elles heeft ook veel werk gehad aan het maken van de kostuums.

Het verhaal van Aroldo:
Een krijgsman, net terug van oorlog komt in conflict met zichzelf als zijn vrouw is verleid door een ander. Een heftig drama waarin eer, geweten, passie en agressieve driften met elkaar botsen.

De opera is een ‘remake’ van Verdi’s Stiffelio. Deze opera sneuvelde in de censuur omdat de hoofdpersoon een getrouwde protestantse dominee was. De hoofdpersoon werd daarom vervangen door een oorlogsheld. Maar toen leek de angel uit het gewetensconflict te zijn gehaald. Een vaak terugkerend probleem bij Verdi opera’s, waardoor dit werk in vergetelheid raakte.

Naast solisten werken mee het Koor van de Rotterdamse Opera en het Symfonieorkest Continuo.