Stien Weijgertse kreeg Paul Nijgh Penning

Op de foto Frans Maks, Stien Weijgertse en Henk Mali. Alledrie betekenen ze veel voor Rotterdam. Zij komen daarbij niet op voor zichzelf, maar doen vrijwilligerswerk voor tal van organsiaties in de stad. In de traditie van Paul Nijgh. Paul Nijgh is een modern, sociaal ondernemer geweest. Zijn sociaal beleid in de Rotterdamse haven is van groot belang geweest. Ter herinnering aan zijn werk is in 1956 in Rotterdam de stichting ‘Paul Nijgh Penning’ opgericht, die jaarlijks onderscheidingen uitreikt aan die Rotterdammers die zich op sociaal of cultureel terrein bijzonder verdienstelijk hebben gemaakt.

Stien is een Crooswijkse, die op komt voor haar medebewoners en bijvoorbeeld ook een belangrijke rol speelde in het toneelstuk Weg van Crooswijk. Daarin was goed te zien welke rol zij speelt in haar wijk. Een enorm sociaal bewogen activiste, maar niet alleen voor haar wijk. Zij neemt het ook op voor straatkinderen in de Nicarguaanse havenstad Corinto. Dat stuk heeft in mei 2003 voorbeeld gestaan voor het Pendrechtse toneelstuk van het Rotterdams Wijktheater: Pendrecht.