En Rijnmond was er dus ook

Op de foto kijkt wijkpredikant naar Gerard Boom en Bien Hofman, die de vragen van journalist Erik Lemmers beantwoorden. Het resultaat was de volgende morgen te horen op de Rotterdamse zender, of beter de regionale zender Radio Rijnmond. Voor wie het miste. Rijnmond heeft een website en daar zijn veel programma’s op terug te horen. En ook het gesprek met Gerard Boom en Bien Hofman is te belusiteren.

www.radiorijnmond.nl

Op de site van Radio Rijnmond is het item maar korte tijd te beluisteren. De redactie van het radiostation schrijft op de site onder de kop: “Actie tegen vertrek de Nieuwe Unie”.
Er is ophef ontstaan in de Rotterdamse wijk Pendrecht. De woningbouwvereniging de Nieuwe Unie, die bijna alle huurwoningen in de wijk beheert, wil zijn vestiging daar sluiten.
Vanaf maart moeten bewoners naar het Zuidplein of moeten ze bellen met een call-center. Veel bewoners vinden het een vreemd besluit, omdat het woningen-bestand verandert door een grote herstructurering.
Mevrouw Hofman van de bewonersorganisatie Vitaal Pendrecht besloot een petitie op te stellen. In vijf dagen tijd hebben al ruim 300 mensen hun handtekening gezet. Er is inmiddels een gesprek geweest met de bewoners en de Nieuwe Unie en daarin is afgesproken dat er voor een bepaalde periode na 1 maart nog een aanspreekpunt blijft, maar de vestiging gaat alsnog sluiten.