Flats aan de Dinteloordstraat kregen namen

In de loop van 2010 raakten de 55+appartementen in de beide flatgebouwen aan de Dinteloordstraat bewoond. Op Burendag 2010 ontmoetten veel van de bewoners elkaar in Restaurant Zuiderkroon en er werd in die tussentijd een huurderscommissie opgericht. Maar namen waren er nog niet. Die werden op woensdag 30 maart onthuld.
Op Burendag, 25 september 2010, konden de bewoners een formulier invullen en namen opgeven voor de beide flatgebouwen aan de Dinteloordstraat. Een jury bestaande uit dagburgemeester Mario Bosch, voorzitter van de stichting Historisch Charlois Wim de Boer en voorzitter van de deelgemeente Charlois Ed Goverde, sorteerden de namen en maakten een keus uit de meest toepasselijke bijdrage.
Daar werd diep over nagedacht. Dinteloord ligt in Brabant en wel aan het ruiviertje de Dintel en die komt uit in de zeearm, Volkerak, dus ja daarmee werd de keuze van de jury eenvoudig.

Snel ging het allemaal niet dat kunt u lezen in het verhaal van de dagburgemeester. Want er komt nog heel wat bij kijken om namen op een gevel aan te brengen.

In die tijd moesten de namen ook nog eens geheim blijven en dat viel ook niet echt mee.

Maar op woensdag 30 maart was het dan zover. De namen waren al eerder aangebracht en afgedekt. En op woensdagmiddag zouden de prijswinnaars en Ed Goverde de onthulling verrichten.

Bindiya Bhoekhan was spreekstalmeester en kweet zich bijzonder goed van haar taak. Er was veel belangstelling. En het was erg gezellig in het restaurant. De onthulling verliep niet altijd even gladjes, maar dat doet er niet toe. De sfeer werd er daardoor nog beter van.

Onder de ballonnenboog van de flattoegang tot het Volkerak verleidde een echtpaar er zelfs toe zich kussend te laten vereeuwigen door de Vitaal Pendrecht fotograaf.

Voor verder details kunt u het beste terecht bij het verhaal van dagburgemeester Mario Bosch.