Frans van Westrenen nam afscheid van de Beatrix

Na 40 jaar als toegewijd onderwijzer verbonden te zijn geweest aan de Beatrixschool nam Frans van Westrenen op donderdag 18 oktober afscheid van ‘zijn’ school.

Frans begon er zijn carrière als onderwijzer in 1972 en is er nooit meer weggegaan.

Sterker nog na zijn vervroegde pensionering op 62 jarige leeftijd komt hij weliswaar minder vaak .. maar toch! …. terug als vrijwilliger.

De school, de leerlingen en zijn collega’s blijven hem bezighouden. Hij had veel liever door blijven werken, maar zijn lichamelijke omstandigheden lieten dat niet toe.

Hij zei in zijn toespraakje in reactie op het lied dat hem toegezongen werd, de zaken die tegen hem gezegd waren en de cadeaus die men hem gaf dat hij 40 jaar geleden even zenuwachtig moet zijn geweest als die donderdagmorgen.

De school verliest in hem een betrokken onderwijzer, maar mag zich gelukkig prijzen dat hij de school niet in de steek laat.

Op de pagina van de scholen staan nog een aantal foto’s en een impressie van de bijeenkomst.