Pendrecht is Goed Bezig uit de lucht

Ron de Koning van de afdeling voorlichting van de deelgemeente bevestigde de constatering van dagburgemeester Mario Bosch.

Pendrecht is Goed Bezig is niet meer als website op internet te bezoeken.

De site is uit de lucht genomen. De afdeling voorlichting van de deelgemeente heeft daartoe besloten. Er gebeurde toch niks meer op die site. Er kwam geen nieuwe informatie meer bij.

De foto hiernaast laat de 25 gezichten van de campagne zien. Mario Bosch legde ze naast elkaar en maakte destijds de foto. Hij was zelf één van de helden, zoals zij genoemd werden in die campagne. Op de site stond waar zij model voor stonden en ook waren er berichten over wat er in ‘hun’ maand allemaal gebeurde.

De helden komen nog wel bij elkaar en zijn nog steeds actief, maar zij hebben zelf geen toegang tot het zetten van nieuws op de genoemde site.

Zo’n site in de lucht houden kost ieder jaar opnieuw geld en de deelgemeente moet immers op de kleintjes letten.

De laatste held was nachtburgemeester Harry Kock in juli 2011. Het portret van burgemeester Ahmed Aboutaleb kwam in augustus nog op het grote billboard op 5 bij 7 meter. Hij zei dat ie trots was op Pendrecht en dat Pendrecht Goed Bezig zou Blijven. Daarmee gaf hij als het ware Harry Kock een steuntje in de rug.

Op die plek staat inmiddels het kantoor van Woonstad Rotterdam. Het bord werd weggehaald en nu is ook de site dus uit de lucht.

Vitaal Pendrecht gaat bij bureau Het Sormt navraag doen of er materiaal van de site op de één of andere manier bij www.vitaalpendrecht.nl terug kan komen. Het Stormt zorgde voor het materiaal op die site en coördineerde de campagne.