Groots Internationaal KinderFeest op 23 april

De basisscholen van Pendrecht zoeken 10 kinderen uit groep 8 uit die geschikt zijn voor de kinderraad, waarvan één de voorzitter wordt. Verder wordt de Raad aangevuld met 5 kinderen uit Zuidwijk via het Turks Huis Pendrecht en het Educatief Centrum Pendrecht.
Overigens zijn alle kinderen welkom op de publieke tribune. Op die manier vormen de kinderen het bestuur van de deelgemeente. De raadsvergadering is in Theater Zuidplein en begint om 9:00 uur.
De kinderraad wordt vooraf goed voorbereid.
Lionel Martijn, Dick Lockhorst, Sjef van de Poel, Etienne van Hemert, Zeki Baran en andere deelraadsleden helpen de kinderen bij het besturen. Dit levert een beleidsstuk op, dat bijgevoegd wordt bij de voorjaarsnota.
Op 2 juni wordt dat stuk door de kinderen uit de groepen 8 van de basisscholen van Pendrecht aangeboden aan het Europese Parlement!
Verder is er op 23 april een optocht met Mehter Takýmý een orkest uit Berlijn. Dat je hier voor een deel op de foto ziet. De optocht gaat door Pendrecht en Zuidwijk en begint om 11:00 uur bij het Turks Huis in de Oosterlandstraat. De tocht gaat over de Slinge richting Zuidwijk en keert opnieuw over de Slinge terug naar Pendrecht via Plein 1953 naar de Oosterlandstraat.
Daar begint om 14:00 uur een kinderfeest in de Oosterlandstraat. Er is informatie over verschillende instellingen, die met kinderen te maken hebben. Er kan een pen gegraveerd worden met je naam er in. Er is een voetbalkooi van Youth for Christ en TOS heeft een spelencircuit neergelegd met leuke activiteiten voor de kinderen. Op het podium voeren kinderen een play back show op en lezen ze gedichten voor. Er zijn ook dansen, die kinderen hebben ingestudeerd en die ze laten zien op of voor het podium.
Om 17:00 uur wordt het feest afgesloten.